18 Nisan 2010 Pazar

Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem....

....Vakit gece yarısını çoktan geçmiş.. Artık karar aldım geceleri bakım yapacağım... Zihnimin en ziyade hasara uğradığı beynimde ki  fillerin asıl tepişme saatinde.. Aslında en güzel vakit.. çay ı demledim minşavi dinliyorum.. Bir yandan da göz yaşları içersinde şu parçayı okuyorum:

Şu iki-üç aydır pek yalnız kaldım. Bazan onbeş-yirmi günde bir defa misafir yanımda bulunur. Sair vakitlerde yalnızım. Hem yirmi güne yakındır, dağcılar yakınımda yok, dağıldılar...



İşte gece vakti, şu garibane dağlarda; sessiz, sadâsız, yalnız ağaçların hazînane hemhemeleri içinde kendimi birbiri içinde beş muhtelif renkli gurbetlerde gördüm:

  Birincisi: İhtiyarlık sırrıyla, hemen ekseriyet-i mutlaka ile, akran ve ahbabım ve akaribimden yalnız ve garib kaldım. Onlar beni bırakıp âlem-i berzaha gittiklerinden neş'et eden hazîn bir gurbeti hissettim. İşte şu gurbet içinde ayrı diğer bir daire-i gurbet açıldı. O da geçen bahar gibi alâkadar olduğum ekser mevcudat beni bırakıp gittiklerinden hasıl olan firkatli bir gurbeti hissettim. Ve şu gurbet içinde bir daire-i gurbet daha açıldı ki, vatanımdan ve akaribimden ayrı düşüp, yalnız kaldığımdan tevellüd eden firkatli bir gurbeti hissettim. Ve şu gurbet içinde, gecenin ve dağların garibane vaziyeti bana rikkatli bir gurbeti daha hissettirdi. Ve şu gurbetten dahi, şu fâni misafirhaneden ebed-ül âbâd tarafına harekete âmâde olan ruhumu fevkalâde bir gurbette gördüm. Birden Fesübhanallah dedim; bu gurbetlere ve karanlıklara nasıl dayanılır düşündüm. Kalbim feryad ile dedi:

Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem,
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!
Mektubat ( 25 )

 
ama üstadımın imanın feyzi ile bulduğu tesellileri bulmak istemiyorum nedense.. ağlamak ağlamak ağlamak istiyorum sadece...

3 yorum:

  1. Ben de yalnizim...
    Sebepsiz bir gurbet icindeyim, herkes yakinimda aslinda ama gurbetteyim nedense.
    sabah kalktim dilimde bu vardi" ihtiyarem- bi ihtiyarem acizem.
    Aradim burayi buldum, hem de kalbime teecuman olan daha fazla kelimelerle
    Tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen gurbette değilsin gurbet senin içinde hazret :)

      Sil
  2. Hakikat o kadar açık ki, dehşet verici...

    YanıtlaSil